סדנאות לבני ובנות מצווה

"כמה פעמים אפשר לבקש לסדר את החדר?"
"אני לא מבינה מה לא ברור…"
"אולי תרים רגע את העיניים מהטלפון? אני מדברת איתך…"
גיל ההתבגרות…. מה לא אמרו על הגיל הזה? מורכב, מאתגר, קשה, מרגש, מתסכל, מצמיח (תלוי את מי …), לא פשוט ובעיקר מגדיר תקופת חיים חדשה. ההורים מתבוננים על ילדיהם המתבגרים בגאווה אך עם זאת בחשש ובתהייה לנוכח השינוי הניכר בהם.

השינוי בא לידי ביטוי במרחבי חיים שונים ומעלה שאלות רבות בדבר הגדרת זהות, מרחב פרטיות, קבלת אחראיות, חלוקת תפקידים ועוד. לרוב, להורים ולמתבגרים תשובות שונות לשאלות אלו המדגישות את שונות סדרי העדיפויות בניהם וחוסר הסכמה. ניהול נכון של השונות, יצירת הגדרות משותפות ושימוש נכון בכלים העומדים לרשותנו מובילים להתמודדות קלה והגיונית המאפשרת תקשורת מיטבית בגיל מורכב זה.

בסדנאות המשותפות להורה ומתבגר/ת חווים המשתתפים חוויה מהנה, משמעותית ובעלת ערך מוסף גבוה אשר תעניק כלים פרקטיים בדינמיקה היומיומית בין השניים. כמו כן, המשתתפים מגלים כי השינויים אותם הם חווים אינם ייחודיים לדינמיקה המשפחתית שלהם, ששונות סדרי עדיפויות הוא מאפיין קריטי בגיל ההתבגרות ושניתן לחצות יחדיו מבוך משותף.

בסדנאות לבני ובנות מצווה לא חופרים, לא נואמים וגם לא קודחים אלא חוויים את חשיבותה של התקשורת המקרבת, מבינים את משמעות האחריות, תכנון, שיתוף פעולה והובלה, כיצד גיל המבגרת/ת משפעיים על חלוקת התפקידים בתוך המשפחה ועד כמה חשוב ולעיתים מאתגר לקחת אחריות ולשחרר. 

"שתינו" תוכן ערך ומשמעות בשנת המצווה

קרובים קרובים

שונות סדרי עדיפויות היא מאפיין בולט בגיל ההתבגרות ובאה לידי ביטוי באופנים שונים בחיינו: מי מחליט מתי ואיך מסדרים את החדר, מי קובע את שנת השינה והאם להורה מותר לקרוא את ההודעות של ילדו בווצאפ? כיצד מתמודדים עם הגדרות וציפיות שונות, האם ניתן להרכיב את המשקפיים אחד של השני וכיצד חוצים מבוך משותף?

"שתינו" סדנאות חווייתיות מהנות ומשמעותיות

התבגרות בשטח

סדנת השטח עוסקת באלמנטים המשתנים בגיל ההתבגרות המשפיעים על התקשורת בתוך התא המשפחתי. באמצעות פעילות קבוצתית, זוגית ואישית נוצרת חוויה הממחישה את יתרונות שיתוף הפעולה, חלוקת תפקידים ברורה, מתן תשומת לב לתקשורת בלתי מילולית ויצירת שפה משותפת.