סדנאות בבתי ספר

בתי הספר מציינים את שנת המצווה בדרכים שונות ומגוונות. מלבד הפעילות הפורמלית קיימת תכונה סביב אירועי המצווה אשר יוצרים שיח והתרגשות בקרב ילדי הכיתה.

חשוב לזכור כי שנת המצווה טומנת בחובה נושאים רבים מעבר לחגיגה עצמה. לשנה זו, בה הילדים נעים בין ילדות לבגרות, יש השלכות, משמעויות והתמודדויות לא פשוטות המשותפות לכלל ההורים לילדים מתבגרים. התקשורת בתוך המשפחה משתנה, קבוצת השווים משתנה לקבוצת החברים ותופסת מקום מרכזי בחיי המתבגרים, הפרידה מבית הספר היסודי והמעבר לחטיבת הביניים מצריכים התמודדות עם שינוי ומעבר, שאלות של הגדרה עצמית, התמודדות עם שינויים פיסיים … והיד עוד נטויה.

הסדנות של "שתינו" בבתי הספר מבוססות על חוויה משמעותית ואינן כוללות הרצאות, מצגות או חפירות. מתוך חוויה אישי, זוגית וקבוצתית מתאפשרת התנסות משמעותית בליווי הנחייה מקצועית. בסיום כל פעילות מתקיים דיון פתוח ואינטליגנטי המוביל לתובנות וקבלת כלים פרקטיים לחיים.

"שתינו" בבתי הספר מאפשרת לצוות החינוכי, להורים ולילדים לחוות סדנאות בנושאים הרלוונטיים לגיל ההתבגרות ולתקשורת המשתנה בתוך המשפחה, מעניקות כלים ותובנות להתמודדות המשותפת לכולם תוך פעילות דינמית, ייחודית ומהנה לכלל המשתתפים בה.  הסדנאות בבתי הספר הן הזדמנות לחווית התבגרות משותפת להורה וילד בגיל משמעותי, חשוב ומאתגר.  

 

"שתינו" תוכן ערך ומשמעות בשנת המצווה

קרובים קרובים

שונות סדרי עדיפויות היא מאפיין בולט בגיל ההתבגרות ובאה לידי ביטוי בזירות חיים שונות: מי מחליט מתי ואיך מסדרים את החדר, מי קובע את שנת השינה והאם להורה מותר לקרוא את ההודעות של ילדו בווצאפ? מצד אחד, השונות מרגיזה ויוצרת קונפליקטים וחוסר הסכמות ומצד שני, היא חשובה ויש לתת לה מקום בתהליך ההתבגרות. הסדנה עוסקת בשאלה כיצד מתמודדים עם הגדרות וציפיות שונות, האם ניתן להרכיב את המשקפיים אחד של השני וכיצד חוצים מבוך משותף?

"שתינו" סדנאות חווייתיות מהנות ומשמעותיות

התבגרות בשטח

סדנת השטח עוסקת באלמנטים המשתנים בגיל ההתבגרות המשפיעים על התקשורת בתוך התא המשפחתי. באמצעות פעילות קבוצתית וזוגית נוצרת חוויה הממחישה את יתרונות שיתוף הפעולה, חלוקת תפקידים ברורה, מתן תשומת לב לתקשורת בלתי מילולית ויצירת שפה משותפת. כמו כן, הסדנה מאפשרת התמודדות עם היפוך תפקידים, לקיחת אחריות וחשיבות התקשורת המקרבת.

"שתינו" סדנאות בבתי ספר